Jak przebiega pierwsza konsultacja treningowa

Strona główna     Jak przebiega pierwsza konsultacja treningowa

Jeśli już wykonałaś/-eś pierwszy ważny krok i umówiłaś/-eś się ze mną na siłowni  to opowiem Tobie jak przebiegać będzie konsultacja treningowa z trenerem personalnym.

  • Pierwszym etapem jest przedstawienia planu w jaki sposób przebiegać będzie konsultacja, tak by wszelkie wątpliwości były rozwiązane na początku. Pamiętaj, tu jeszcze nie wymagam od Ciebie żadnego wysiłku J

  • Kolejnym etapem jest wykonanie pomiarów (analiza składu ciała, pomiary obwodowe)

Klub w którym prowadzę treningi zaopatrzony jest w urządzenie do analizy składu ciała – jest to ogromne ułatwienie dające w bardzo łatwy sposób możliwość sprawdzenia Twojego aktualnego stanu fizycznego. Zbadam ciężar Twojego ciała, procentowy rozkład tkanki tłuszczowej w poszczególnych segmentach ciała, zawartość wody w organizmie, poziom masy mięśniowej, itp.
Dodatkowo wykonam pomiar obwodowy za pomocą centymetra krawieckiego, który po serii kolejnych treningów powtórzymy – to prosty i szybki sposób do przedstawienia osiąganych przez Ciebie wyników.

  • Kolejny etap jest jednym z najważniejszych części konsultacji – kwestionariusz medyczny i opisanie dotychczasowej aktywności fizycznej

Celem kwestionariusza medycznego jest poznanie Twoich preferencji, możliwości lub ewentualnych przeciwskazań do ćwiczeń, chorób, które mogą w znaczący sposób wpływać na dobór ćwiczeń, ograniczeń ruchowych, wszystko po to, by odpowiednio dopasować do Ciebie program treningowy.
Pamiętaj! nieodpowiednio dobrany trening może  prowadzić do wielu urazów na poziomie kostno-stawowym lub mięsniowym, nie wspominając już o problemach układu sercowo-naczyniowego przy zbyt forsującym treningu.

Pamiętajmy pytania o kwestie zdrowotne jest niezbędne do dostosowania obciążenia treningowego pod Twoje możliwości.

Pytanie o dotychczasową aktywność fizyczną w ostatnim półroczu, pomoże lepiej poznać Twoje mocniejsze i słabsze strony, a lista codziennych czynności, które wykonujesz ułatwi stworzenie planu ćwiczeń tak, by utrzymywać Twoje ciało w świetnej formie.

Jeśli należysz do grupy osób, które w ostatnim czasie nie praktykowały żadnej aktywności fizycznej – nie martw się! Razem to zmienimy – nie jesteś sam z takim problemem na świecie! I tak już zrobiłeś więcej niż inni, którzy siedzą teraz przed telewizorem – Ty już podjąłeś wyzwanie o tworzenie lepszej wersji siebie!

  • Teraz zapytam Cię o Twój styl życia

Po co trenerowi personalnemu taka wiedza?
Zadając pytanie dotyczące stylu życia jego celem jest ułożenie planu treningowego, dostosowanego do Twojego planu dnia, wysiłków jakie podejmujesz w pracy czy w domu, wszystko po to by wspierać drogę do zamierzonego celu.

O co na pewno Cię zapytam:

– jak oceniasz swój poziom stresu na co dzień,

– jaki tryb ma Twoja praca (siedząca, czy bardziej mobilna), co wiąże się bardzo często z wadami postawy nabytymi przez lata wykonywanej pracy

– ile czasu przeznaczasz na sen – to jedna z najważniejszych kwestii, higiena snu ma ogromny wpływ na szybkość regeneracji potreningowej i motywacji.

  • Na koniec zostawiam sobie pytanie, na które czekasz od początku – jakie są Twoje cele treningowe i jaką motywacją się kierujesz by je osiągnąć?

Pytania o Twój cel treningowy i motywację do jego osiągnięcia mają ustalić w jakim kierunku ja jako Trener mam dostosować plan treningowy oraz jakie metody treningowe zastosować, tak byś osiągnęła/osiągnął jak najlepsze i najtrwalsze rezultaty.

Gdy część formalną mamy za sobą nadchodzi moment kiedy mówisz „SPRAWDZAM” – zaczynamy nasz wspólny Trening Próbny. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nikt nie lubi kupować „Kota w worku”

  • Trening próbny

Trening próbny ma pomóc mi w diagnostyce funkcjonalnej Twojego ciała, przeprowadzimy kilka testów funkcjonalnych oraz sprawdzimy Twoją postawę pod kontem ewentualnych jej wad – powstałych np. z powodu trybu pracy lub stresu.
Mam na celu sprawdzenie ewentualnych ograniczeń ruchowych, dzięki czemu będę wiedział jak w bezpieczny sposób przeprowadzić Ciebie przez cały proces treningowy.

  • Ustalenie zasad współpracy i planu działania

Niezbędną kwestią jest ustalenie zasad naszej przyszłej współpracy

– przedstawię ofertę treningowej dopasowaną do Ciebie, z uwzględnienie czasu trwania naszej współpracy
– przedstawię Tobie regulamin treningów personalnych – czyli ustalanie treningów i ich ewentualne odwołanie poza czasem regulaminowym

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ